Sidan uppdaterad 2022-01-24
Fel i den egna lägenheten, t. ex. elanläggningen, droppade kranar, stopp i toalett och trasiga fönster, ansvarar bostadsrättsinnehavaren själv för. Man kontaktar själv valfri reparatör. Vår entreprenör för fastighetsskötsel erbjuder en hel del tjänster (läs mer längs ner på sidan).
För mer information om vilket ansvar du som medlem har i lägenheten, se föreningens stadgar §5.
Du kan läsa stadgarna på sidan Stadgar & Stämmor.
Övriga fel i fastigheten anmäler bostadsrättsinnehavaren till föreningens entreprenör för fastighetsskötsel. Dessa fel ansvarar föreningen för.
Felanmälan görs anmälan till Sekant fastighetsservice eller per telefon 040-611 00 84.
I nedanstående fall kontaktar man direkt följande företag:
Typ av fel | Kontakta | Telefon/e-post |
Hissar
Portar | Hiss i Skåne AB
Hiss i Skåne AB | 040-96 25 25
040-96 25 25 |
Skadeinsekter/-djur | Anticimex och uppge föreningen org.nr. 716407-3459 | 0771-40 11 00 |
Fuktskador | Kontakta styrelsen | info@brfljungbyhus.se |
Övriga fastighets- och lägenhetsproblem vardagar 07:00-16:00 (tvättstuga, belysning i gemensamma utrymmen, miljöhus, entrédörrar, portar) | Sekant | Vid fel registrera din anmälan på Sekants sida för felanmälan eller kontakta deras växel på |
Akut fastighetsjour (när Sekants vaktmästare inte är tillgänglig) | Security Assistance | 040-689 24 80 |