Uppdaterade rutiner för felanmälan

Felanmälan Brf Ljungbyhus

 Fel i din lägenhet ansvarar du själv för och kontaktar valfri reparatör. Sekant tel. 040 611 00 84, som sköter vår tekniska fastighetsskötsel, erbjuder en hel del tjänster (se nedan.). Du ansvarar själv bl. a. för den egna elanläggningen-även säkringsbyte i källaren, droppade kranar, stopp i toalett och trasiga fönster.

Skadedjursproblem i lägenheten anmäler ni själva till Anticimex                     tel. 077-140 11 00 och uppger föreningens organisationsnummer 716407-3459

Fel i fastigheten svarar föreningen för:

Fel anmäls till:

vardagar kl 07.00-16.00   Sekant                           tel. 040 611 00 84

övriga tider                            Security Assistance tel. 040-689 24 80

Akuta hissproblem   anmäls till Hiss i Skåne AB direkt. 040 96 25 25

Övriga akuta problem t. ex. portar, vattenläckor och elfel

anmäls till Sekant respektive Security Assistance enligt ovan.

Fuktproblem anmäls till Sekant AB enligt ovan.

Tjänster som du själv kan beställa av Sekant :

Meddela Sekant AB vid beställningen, att fakturering ska ske direkt till dig.                                                   RUT- och ROT-avdrag medges av Sekant om arbetet överstiger 2 timmar, lämna i så fall person- och lägenhetsnummer i samband med beställningen.

  • Byte av eluttag/strömbrytare
  • Byte av packningar i vattenutkastare
  • Rensning av avlopp
  • Justering och byte av innanmäte i wc-stol
  • Byte eller ny montering av wc-stol, handfat, ettgreppsblandare, kyl/frys, spis, tvättmaskin, diskmaskin etc.
  • De har även en målare anställd och kan hjälpa till med tapetsering/målning.

 

Brf Ljungbyhus

 

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.