Bredband
Alla lägenheter har möjlighet till bredband 1000 Mbit/s.
Om din lägenhet inte är utrustad med bredband, kan du ansluta dig till vårt fibernätverk genom att meddela föreningen och Ownit. Kostnaden är 120 kr per månad.
- Anmälan till Brf Ljungbyhus görs genom mail till info@brfljungbyhus.se. Debiteringen sker sedan via avgiftsavin så det är därför nödvändigt att meddela föreningen.
- Anmälan till Ownit görs genom att registrera sig elektroniskt via http://portal.ownit.se. För att gå vidare till registreringen behöver man en så kallad aktiveringskod. För vår förening är koden: ”inlekfme”. Föredrar du en blankett som skickas till Ownit kan den hämtas här.
TV
TV-uttaget i väggen ger analog TV medan boxen, som tillhör lägenheten, ger möjlighet till digital TV
Föreningen har en kollektiv anslutning till Telenor som kallas T2 Flex. Den ger alla hushåll en digital HD box och ett programkort som ger tillgång till ett basutbud av digitala kanaler. Boxen ägs av föreningen och ska lämnas kvar i lägenheten vid försäljning av bostadsrätten tillsammans med programkortet och tillhörande fjärrkontroll.
Varje hushåll får utöver baskanalerna enskilt välja 8 st tilläggskanaler inom ramen för T2 Flex. Kanalerna kan bytas varje månad om så önskas. Som medlem betalar du inget extra för detta utbud utan det ingår i avgiften.
Vid fel på utrustningen
Vid fel på utrustningen tar medlem själv kontakt med Telenor kundservice på tel. 020- 22 22 22. Ta reda på programkortets eller boxens serienummer innan du ringer eftersom de kommer vilja ha dessa uppgifter för att kunna hjälpa er.
Boxens garanti gick ut i november 2015 och därför krävs styrelsens godkännande för byte/reparation av utrustningen. Det är Telenor som kontaktar styrelsen. Som medlem behöver du endast anmäla felet.
Beställning av extra kanaler kan göras på två olika sätt
- Via Telenors kabel-TVs kundservice på tel. 020-22 22 22
- På Internet genom följande adress: https://www.telenor.se/handla/tv/om/
Sidan uppdaterad 2022-03-14