Vi har fått frågor om hur man som medlem ska göra när TV boxen inte fungerar. Vi har nu kompletterat informationen på hemsidan som ni finner i menyn under Medlemssidor/Bredband & TV. Nedan ser ni den nya informationen markerad med röd text.
TV
Föreningen har en kollektiv anslutning till Canal Digital som kallas T2 Flex. Den ger alla hushåll en digital HD box och ett programkort som ger tillgång till ett basutbud av digitala kanaler. Boxen ägs av föreningen och ska vid försäljning av bostadsrätten lämnas kvar i lägenheten tillsammans med programkortet och tillhörande fjärrkontroll.
Varje hushåll får utöver baskanalerna enskilt välja 8 st tilläggskanaler inom ramen för T2 Flex. Kanalerna kan bytas varje månad om så önskas. Som medlem betalar du inget extra för detta utbud utan det ingår i avgiften.
Vid fel på utrustningen
Vid fel på utrustningen tar medlem själv kontakt med Canal Digitals kundservice på tel. 0770- 11 55 11. Ta reda på programkortets eller boxens serienummer innan du ringer eftersom de kommer vilja ha dessa uppgifter för att kunna hjälpa er. Boxens garanti går ut i november 2015 och därefter krävs styrelsens godkännande för byte/reparation av utrustningen. Det är Canal Digital som kontaktar styrelsen. Som medlem behöver du endast anmäla felet.
Beställning av extra kanaler kan göras på två olika sätt
- Via Canal Digital kabel-TVs kundservice på tel. 0770- 11 55 11
- På Internet genom följande adress: https://www.canaldigitalkabel.se/tv-och-kanalpaket/index.html