Felanmälan

Sidan uppdaterad 2022-01-24

Fel i den egna lägenheten, t. ex. elanläggningen, droppade kranar, stopp i toalett och trasiga fönster, ansvarar  bostadsrättsinnehavaren själv för. Man kontaktar  själv valfri reparatör. Vår entreprenör för  fastighetsskötsel erbjuder en hel del tjänster (läs mer längs ner på sidan).

För mer information om vilket ansvar du som medlem har i lägenheten, se föreningens stadgar §5.
Du kan läsa stadgarna på sidan Stadgar & Stämmor.

Övriga fel i fastigheten anmäler bostadsrättsinnehavaren  till föreningens entreprenör för  fastighetsskötsel. Dessa fel ansvarar föreningen för.

Felanmälan görs anmälan till Sekant fastighetsservice eller per telefon 040-611 00 84.

I nedanstående fall kontaktar man direkt följande företag: 

Typ av felKontaktaTelefon/e-post
Hissar 

 

 

 

 

 

 

Portar

Hiss i Skåne AB

 

 

 

 

 

Hiss i Skåne AB

 040-96 25 25

 

 

 

 

 

 

040-96 25 25

Skadeinsekter/-djurAnticimex och uppge föreningen org.nr. 716407-34590771-40 11 00              
FuktskadorKontakta styrelseninfo@brfljungbyhus.se
 
Övriga fastighets- och lägenhetsproblem vardagar 07:00-16:00 (tvättstuga, belysning i gemensamma utrymmen, miljöhus, entrédörrar, portar)Sekant

Vid fel registrera din anmälan på Sekants sida för felanmälan eller kontakta deras växel på
040-611 00 84

Akut fastighetsjour (när Sekants vaktmästare inte är tillgänglig)Security Assistance040-689 24 80